سرور مجازی ایران

خرید بسته های سرور مجازی ایران كه براي اطمينان و سرعت در كار هاي شما هستند
سرورهای مجازی ایران که برای فري لنسر ها ، توسعه دهندگان و کارآفرینانی طراحی شده اند که می خواهند روی رشد مشاغل خود تمرکز کنند.
همه چیز برای سرعت بخشیدن به رشد کسب و کارتان
سخت افزار قدرتمند و هارد هاي SSD سریع در سرور هاي مجازي ايران

برای صدای جنجال بیشتر صدای خود را بگیرید. با تشکر از سخت افزارهای عالی و SSD های سریع چشمک زن ، سرور مجازی ایران  به درستی پیکربندی شده بهترین انتخاب برای هر مشاغلی است که به دنبال میزبانی یک سایت خواستار یا مقیاس در مدت زمان کوتاه است.

آی پی اختصاصی در سرور هاي مجازي ايران

به لطف یک آدرس IP اختصاصی ، از امنیت و عملکرد بهتر وب سایت های پر ترافیک لذت ببرید. پورت های سرور را کنترل کنید و هرگز اجازه ندهید افراد و اسپم های تصادفی IP را در لیست سیاه قرار دهند.

دسترسی کامل به ریشه ( root )

با خرید سرور مجازی ایران کنترل کامل بر روی سرور خود داشته باشید. پیکربندی آن را سفارشی کنید ، آنچه نصب می کنید را انتخاب کنید و آن را متناسب با نیازهای تجاری خود تنظیم کنید. تمام این موارد در حالی که عملکرد خود را افزایش می دهد و مصرف منابع را کنترل می کند.

امكان انتخاب سيستم عامل در سرور هاي مجازي ايران

قابل اطمینان ترین سیستم عامل های مبتنی بر لینوکس برای انتخاب از بین CentOS ، اوبونتو ، فدورا و چند سیستم عامل درجه یک دیگر انتخاب کنید و بهترین محیط سرور را برای سرمایه گذاری خود پیکربندی کنید. هر سیستم عامل می توانيد انتخاب كنيد. سرور هاي مجازي ايران را مي توانيد با ويندوز نيز سفارش دهيد . سرور مجازي ايران ويندوز 2008 ، سرور مجازي ايران ويندوز 2012 ، سرور مجازي ايران ويندوز 2016 ، سرور مجازي ايران ويندوز 2019 ، سرور مجازي ايران ويندوز 7 Seven و …

سرور مجازی ایران : سوالات متداول (faq)
در اینجا همه پاسخ های متداول ترین سؤالات مشتریان ما در خصوص سرور هاي مجازي ايران وجود دارد.
از کجا می توانم سرور مجازی ایران بخرم؟
مي توانيد با مراجعه به سايت xzn.ir اقدام به خريد سرور مجازی ایران نماييد .

چرا سرور مجازی ایران بخریم؟
سرور مجازی ایران دارای منابع زیادی است که در بالای مجموعه ای از ویژگی ها مانند انتخاب سیستم عامل یا دسترسی ریشه قرار دارد. تمام مواردی که می تواند برای هر کسی که به دنبال یک محیط امن ، سریع ، و از همه مهم تر ، میزبانی قابل تنظیم است که در کنار کسب و کار شما رشد می کند ، یک انتخاب عالی است.

تفاوت بین خرید هاست و سرور مجازی ایران چیست؟
در مقایسه با هاست ، یک سرور مجازی ایران به شما دسترسی انحصاری به منابع سرور می دهد. این بدان معنی است که شما RAM و vCPU زیادی دریافت می کنید و آنها را با کسی به اشتراک نمی گذارید. علاوه بر این ، می توانید پیکربندی سرور را شخصی سازی کنید ، سیستم عامل یا برنامه های مستقر را انتخاب کنید.

آیا سرور مجازی ایران عملکرد بهتری نسبت به هاست اشتراكي دارد؟
بله – از آنجا که تنها شخصی که به منابع دسترسی دارد ، وب سایت های شما بسیار پایدار تر هستند و بازدید کنندگان بیشتری نیز می توانند از آنها بازدید کنند. علاوه بر این ، می توانید سرور مجازی ایران را شخصی سازی کنید و آن را با عملکرد و سرعت در ذهن پیکربندی کنید ، و آن را حتی سریع تر کنید.

آیا برای میزبانی سرور مجازی ایران به مهارت فنی احتیاج دارم؟
درک اساسی از محیط سرور توصیه می شود اما می توانید سرور مجازی ایران را از XZN Hosting خریداری کنید حتی اگر این اولین میزبان شما باشد. در صورت نیاز به کمک ، پاسخهای بیشتر سؤالات را در پایگاه دانش مناسب ما پیدا خواهید کرد و تکنسین های ما همیشه در آنجا هستند ، آماده هستند تا با پیکربندی رايگان سرور مجازی ایران به شما كمك كنند.

آیا XZN Hosting سرور مجازی ایران ويندوز را ارائه می دهد؟
بله . شما امكان خريد سرور مجازي ويندوز ايران را از ايكس زد ان هاستينگ خواهيد داشت.

کدام سیستم عامل را باید براي نصب بر روي سرور مجازی ایران خريداري شده انتخاب کنم؟
هر سیستم عامل هدف خود را ارائه می دهد – اما اکثر کاربران ما CentOS یا Ubuntu را انتخاب می کنند – هر دو گزینه محبوب در بین فري لنسرها ، توسعه دهندگان و صاحبان مشاغل کوچک هستند. همچنین یافتن آموزش های عمیق برای هر دوی آنها بسیار آسان است.

چگونه با هاست رایگان XZN سايت راه اندازي كنيم؟

هاست رايگان
این انسانی ترین چیزی است که می خواهید نظر خود را به اشتراک بگذارید ، یک دیدگاه دیگر را ارائه دهید ، داستان خود را بگویید. تلاش برای شنیدن ، درک و قدردانی بیشتر از این انسانی است. از این گذشته ،
دلیل دوم این است که همه ما چنین داستان نویسان خوبی هستیم. داستان شما چیست؟ چرا هنوز آن را نشنیده ایم؟
داستان شما به همان اندازه مهم است که شما یک نویسنده ، یک عکاس ، یک نقاش ، یک تاجر یا یک کارآفرین سریال باشید. به همان اندازه مهم است که شما یک مدرسه ، یک کلیسا یا یک دانشگاه باشید.
هاست رایگان xzn برای همه است. شما می توانید با چند کلیک هاست رایگان خود را ایجاد کنید و وب سایت خود را در عرض چند دقیقه در اختیار داشته باشید. با استفاده از وب سایت رایگان میزبانی شده در هاست رايگان، همه می توانند داستان خود را به اشتراک بگذارند. و همانطور که هر داستان بزرگ برای همیشه زندگی می کند ، خدمات رایگان ما نیز انجام می شود. XZN Hosting جایی است که ایده ها به وب سایت تبدیل می شوند. خوش آمدی!

سايت خود را بر روي هاست رایگان ايجاد كنيد

سرويسي که دوست دارید
ویژگی های هاست رایگان
تا 3 سايت را بر روي هاست رايگان ايكس زد ان هاستيگ راه اندازي كنيد
شما می توانید شما مي توانيد با ثبت يك دامنه ارزان .ir كار خود را شروع كنيد. که برای وبلاگها ، وب سایتهای موقت یا وب سایتهای تجاری کوچک عالی است.

UPTIME 99.9٪
شبکه بهترین ها در صنعت میزبانی وب سایت رایگان. ما به طور مداوم سرورهای رایگان خود را برای سرعت و قابلیت اطمینان بهینه می کنیم.

CMS INSTALLER
با نصب یک کلیک ما می توانید محبوب ترین CMS در جهان ، WordPress و جوملا را طی 5 دقیقه نصب کنید.

WEB BASED FILE Manager
با استفاده از File Manager کاربر پسند ما می توانید پرونده ها را برای وب سایت خود بارگذاری کنید ، آنها را بارگیری کنید یا حتی می توانید فایل های HTML ، CSS ، PHP و سایر برنامه نویسی ها را ویرایش کنید.
100٪ AD-رایگان
میزبانی وب سایت کاملاً رایگان و بدون تبلیغات یا پیام های آزار دهنده! تا زمانی که به هدف شما متناسب باشد ، شما می توانید از آن استفاده کنید.
پشتیبانی 24/7 مشتری
هر مشتری برای ما مهم است – حتی در سرویس رایگان میزبانی وب سایت. ما اگر مشکل دارید متخصصان پشتیبانی مشتری 24/7 در حالت آماده باش قرار دارند.

چگونه یک وب سایت را به صورت رایگان راه اندازي كنيد.
شروع به کار با میزبانی وب رایگان.
1. ثبت نام کنید برای یک حساب حساب اینترنتی رایگان اولین قدم بدیهی است برای ثبت نام در حساب کاربری با XZN Hosting است. معنی دقیق این است که با یک کلیک بر روی ماوس کلیک کنید. با فرم ثبت نام هاست رایگان با یک کلیک ، شما قبل از شناختن آن ، مالک افتخار یک حساب هاست رایگان خواهید بود!
2. CMS را انتخاب کنید پس از ایجاد حساب هاست رایگان خود ، می توانید CMS مورد علاقه خود را انتخاب کرده و نصب آن را ادامه دهید. برو یک فنجان قهوه بگیرید و … اوه ، نه ، این کار را نکنید. با رسیدن به آشپزخانه ، نصب وردپرس با این کار آماده خواهد شد و وب سایت شما منتظر شما خواهد بود!
3. از وب سایت خود لذت ببرید مرحله سوم مورد علاقه ماست! بعد از اینکه با یک کلیک وارد سیستم شدید و یک بار دیگر برای نصب CMS کلیک کردید ، اکنون آماده لذت بردن از وب سایت خود هستید. شاید اکنون بتوانید آن قهوه را بگیرید …

چرا XZN Hosting؟
XZN Hosting پیشگام صنعت هاست رایگان است. اما اولین کسی که کاری انجام می دهد ، هرگز برای ما کافی نیست. ما دائماً در حال بهبود خدمات خود هستیم و تلاش می کنیم تا شما ، مشتریان خود را آسانتر کنیم ، نه تنها یک سرویس میزبانی را به صورت رایگان دریافت کنید بلکه بتوانیم از آن به بهترین وجه استفاده کنید.

نصب كننده اتوماتيك اسكريپت

PhpMyAdmin ، نصب اسکریپت ، پایگاه داده های MySQL … ما می توانیم برای همیشه ادامه دهیم ، شما را با اصطلاحات میزبانی غافل می کند. اما چه کسی به آن نیاز دارد؟ به راحتی می توانید CMS را نصب کنید و وب سایت خود را ایجاد کنید. و ، بله ، با خدمات میزبانی وب رایگان ، شما می توانید یک حساب کاربری ایمیل ایجاد کنید. آیا ایجاد وب سایت بسیار آسان است ، می توانید اعتراض کنید. یک کلیک برای ثبت نام در یک حساب هاست رایگان و یک کلیک برای نصب سیستم مدیریت محتوای مورد علاقه خود؟ و این همه است؟ آره. این ساده است. با انتخاب خدمات میزبانی XZN Hosting ، شما می توانید وردپرس ، جوملا یا  هر اسكريپتي را نصب کنید. هر کدام را که احساس راحتی کردید انتخاب کنید و بر روی دکمه Install کلیک کنید. شما اکنون صاحب افتخار جدیدترین وب سایت در کل وب هستید!

هاست cpanel ايران چيست؟

چرا میزبانی با هاست cPanel را انتخاب می کنید؟ هاست cPanel ايران ابزاری است که در زمان تست ایستاده و جامعه گسترده آنلاین را ایجاد کرده است. مستندات دقیق با راه حل های مختلف مشکل فقط یک نگاه اجمالی از آنچه میزبان هاست cPanel ارائه کرده است است. این نرم افزار همچنین دارای ابزارهای عملی برای مدیریت پرونده ، ایمیل و MySQL می باشد. علاوه بر آن ، میزبانی با هاست cPanel ايران ابزارهای بهینه سازی سئو و چند ابزار اساسی برای جمع آوری آماری و ردیابی ترافیک را در اختیار شما قرار می دهد. آخرین ، اما نه مهم ، میزبان هاست cPanel ما دارای دسترسی محدود به SSH خواهد بود! سالها توسعه و به روزرسانی مداوم به هاست cPanel اجازه داده است تا محصولی را که به راحتی قابل درک برای هم مبتدیان و هم توسعه دهندگان پیشرفته است ، بسازد. محبوب ترین کنترل پنل تجربه گسترده در زمینه میزبانی وب به خريد هاست cPanel ايران امکان ایجاد یک پلت فرم مدیریتی با کلیه برنامه های کاربردی مورد نیاز در هاست سي پنل مشترک را می دهد. طرح سازمان یافته تضمین خواهد کرد که همه چیز درست در جایی است که باید باشد ، در حالی که چندین موضوع زیبا را برای انتخاب ارائه می دهد. علاوه بر این ، میزبانی وب هاست سي پنل ايران cPanel ابزاری را برای کمک به افزایش سرعت وب سایت ، امنیت و کنترل اسپم در اختیار شما قرار می دهد. 1-نصب Script را کلیک کنید برنامه های میزبانی مشترک هاست cPanel ما همچنین نصب نرم افزار Softaculous را شامل می شود. این برنامه نصب وردپرس ، جوملا ، دروپال ، PrestaShop و بسیاری از اسکریپت ها و سیستم های مدیریت محتوا را در اختیار دارد. بهترین قسمت این است که شما فقط باید مشخصات نصب را مشخص کنید و سرور ما بقیه را انجام خواهد داد! فرآیندهای راه اندازی خسته کننده تر نیست. اسکریپت مورد نظر خود را فقط با چند کلیک نصب کنید! پشتیبان گیری رایگان سایت ایمنی همیشه اولویت شماره یک بوده است. علاوه بر پشتیبان گیری خودکار هفتگی ، شما قادر خواهید بود با استفاده از هاست cPanel ايران پشتیبان گیری کامل یا جزئی از خود تهیه کنید. در صورت نیاز به بازیابی نسخه قدیمی سایت خود ، به تیم موفقیت مشتریان ما دسترسی پیدا کنید و آنها خوشحال خواهند شد که به شما کمک کنند. از بین رفتن پرونده با میزبانی cPanel ايران ما یک چیز گذشته است!

هاست cPanel چیست؟ هاست cPanel ايران ابزاری مدیریتی است که به شما کمک می کند حداکثر پتانسیل را از فضای میزبان خود بدست آورید. در مرحله اول ، به شما امکان ایجاد و استفاده از آدرس های ایمیل را می دهد. امروزه ارتباطات ایمیلی به یک بخش مهم در هر مشاغل آنلاین یا پروژه ای تبدیل شده است. میزبانی وب cPanel ايران به شما امکان می دهد تا پیشخوان ، پاسخ دهندگان خودکار را تنظیم کنید و از ابزارهای ضد اسپم برای کمک به شما در پاکسازی صندوق ورودی استفاده کنید. علاوه بر این ، شما یک File Manager با کاربرد آسان دریافت خواهید کرد تا در انجام کارهای روزمره به شما کمک کند. همچنین می توانید با استفاده از هر مشتری FTP ، کاربران FTP ایجاد کرده و به فضای میزبان خود متصل شوید. در صورت نیاز به دسترسی به پرونده به یک توسعه دهنده یا همکار ، یک ابزار مناسب است. ابزارهای مدیریت دامنه در حالی که همزمان سوابق DNS خود را کنترل می کنند ، می توانند دامنه یا زیر دامنه بیشتری را به میزبان شما اضافه کنند. و بیایید MySQL را فراموش نکنید که یک بخش اساسی در بسیاری از اسکریپت ها و وب سایت هاست. میزبانی وب cPanel به شما امکان می دهد پایگاه داده های MySQL و کاربران را با سهولت ایجاد کنید و دارای phpMyadmin است تا بتواند آن را مدیریت کنید. به عنوان پاداش ، اتصالات از راه دور MySQL نیز پشتیبانی می شوند! برای ایمن سازی و شارژ بیش از حد وب سایت خود ، حتی می توانید CloudFlare را فعال کنید. به طور کلی ، میزبانی وبهاست cPanel در نظر دارد شامل تمام ابزارها برای شروع پروژه خود با یک انفجار باشد!

تفاوت cPanel و hPanel در چیست؟ تفاوت اصلی هاست cPanel و hPanel در سازنده است. سرورهای میزبان هاست cPanel ما از مجوز cPanel برای اجرای بستر مدیریتی خود استفاده می کنند. در همین حال ، hPanel محصول خود ما است که توسط تیم توسعه دهنده عالی ما ایجاد شده است. همچنین تلاش می شود یک بستر مناسب فراهم کند و تجربه میزبانی وب شما را تا حد امکان روان و راحت کند. چه مدت لازم است که میزبان هاست cPanel ايران در ايكس زد ان هاستينگ نصب شود؟ ما بسته میزبانی هاست cPanel خریداری شده شما بلافاصله پس از پرداخت خود را فعال خواهیم کرد. به خاطر داشته باشید که اگر از نام دامنه خود استفاده می کنید ، لازم است که آن را به سرورهای ما اشاره کنید و چند ساعت صبر کنید تا DNS در سراسر جهان پخش شود. در صورت انتخاب برنامه سالانه و ثبت نام در دامنه رایگان ، ممکن است چند ساعت طول بکشد تا دامنه کاملاً کاربردی شود. با این وجود ، در این مدت شما می توانید از طریق IP سرور به هاست cPanel خود دسترسی پیدا کرده و شروع به بارگذاری یا ایجاد پروژه خود کنید!

چه زمانی باید میزبانی وب خريد هاست cPanel را انتخاب کنم؟ اگر مبتدی در دنیای میزبانی وب هستید ، توصیه می کنیم خريد هاست cPanel را انتخاب کنید. این بستر مدیریتی در طی سالیان متمادی با دقت ساخته شده است تا راحت و راحت باشد. همچنین دارای اسناد عمیق با جامعه گسترده آنلاین است ، به این معنی که همیشه راه حلی برای هر مسئله ای وجود خواهد داشت. میزبانی هاست cPanel ايران همچنین برای کسانی که قبلاً از آن استفاده کرده اند مناسب است. در حالی که تلاش کردن چیزهای جدید عالی است ، گاهی اوقات رفتن به گزینه آزمایش شده و آزمایش شده می تواند انتخاب مناسبی باشد.

چرا ايكس زد ان هاستينگ را برای خريد میزبانی هاست cPanel ايران انتخاب می کنیم؟ ايكس زد ان هاستينگ بیش از ده سال میزبان خريد هاست cPanel را فراهم کرده است. ما مدت مدیدی در این صنعت بوده ایم و قصد داریم پایین ترین قیمت را از همه رقابت ها به شما ارائه دهیم. با این حال ، بیایید کیفیت را فراموش نکنیم! خوشبختی و رفاه مشتریان ما همیشه اولویت شماره یک بوده است. ما همیشه نظرات و نظرات شما را در نظر خواهیم گرفت. و تیم موفق مشتری ما مشتاقانه خواهد بود که شبانه روز در طول همكاري خود با ايكس زد ان هاستينگ به شما کمک کند!

آیا دامنه رایگان دریافت می کنم؟ هر پروژه عالی باید یک اسم داشته باشد ، درست است؟ اگر شما یک برنامه میزبانی خريد هاست cPanel ايران را برای یک دوره سالانه خریداری کنید ، ما یک نام دامنه رایگان برای سال اول نیز در آن قرار خواهیم داد. همچنین می توانید یک گواهینامه SSL رایگان نصب کنید و ساخت یک پروژه خود را با یک پایه محکم شروع کنید!

راه نماي ساخت ايميل اينفو

مقاله آموزشی در خصوص ساخت ایمیل اینفو

با توجه به افزایش و فراگیر شدن استفاده از ابزار های الکترونیک و همچنین انجام بسیاری از کار های روزانه تحت وب و تحت اینترنت افزایش یافته است ، افراد بسیاری خصوصا وبمسترانی که وبسایت شخصی یا وبسایتی برای کسب و کار خود دارند ، علاقه زیادی به داشتن و ساختن ایمیل اینفو ( برای مثال info@domain.com ) بر روی دامنه خود دارند . به همین دلیل تصمیم گرفتیم مقاله ای کامل در خصوص ساخت ایمیل اینفو و همیچنین مزایا و اعتبار خاصی که این ایمیل دارد در وبسایت منتشر نماییم .

جهت مطالعه راهنماي ساخت ايميل اينفو كليك كنيد

ضمنا جهت خريد هاست از آدرس زير مي توانيد اقدام نماييد

راهنماي انتخاب و خريد هاست

انتخاب يك سرويس دهنده هاست براي خريد هاست

آيا هنگام خريد هاست دانستن ميزان فضاي هاست و ميزان پهناي باند هاست كافي هست ؟

چگونه يك سرويس دهنده خوب براي ميزباني وبسايت خود پيدا مي كنيد ؟

چه مواردي را براي خريد هاست مناسب بايد در نظر بگيريد ؟

اين ها احتمالا برخي از سوالاتي هستند كه براي يافتن سرويس دهنده مناسب براي خريد هاست جديد براي وبسايت خود داريد و نمي دانيد بايد از كجا شروع كنيد يا پاسخ اين سوالات را پيدا كنيد .

خريد هاست
خريد هاست

انتخاب يك سرويس دهنده مناسب براي خريد هاست ، مي تواند يك كار دشوار باشد و نبايد قبل از يادگيري در اين مورد فقط شروع به جستجو كرد . اين مقاله سرنخ ها و مواردي را به شما اعلام مي كند كه با بررسي آن ها مي توانيد سرويس دهنده مناسب جهت خريد هاست براي سايت خود را به راحتي بيابيد .

چه چيزي نياز داريد ؟

بهتر هست قبل از شروع براي شناختن يك سرويس دهنده مناسب براي خريد هاست ، ابتدا كمي درنگ كنيد و به مواردي كه براي وبسايت خود نياز داريد دقت كنيد و در مورد آن ها بيشتر فكر كنيد . برخي از سوالاتي كه شايد از خود در مورد خريد هاست بپرسيد در زير آمده است :

  • چه نوع وبسايتي قصد راه اندازي داريد ؟
  • آيا قصد استفاده از يك سيستم مديريت محتوا مانند وردپرس داريد ؟
  • اگر پاسخ سوال قبل بله هست ، الزامات لازم براي نصب اين اسكريپت چيست ؟
  • آيا نياز به برنامه هاي ويندوزي داريد ؟
  • آيا اسكريپتي داريد كه به پشتيباني خاصي نياز دارد ؟
  • آيا وبسايت شما به نرم افزار خاصي نياز دارد ؟
  • چه ميزان پهناي باند نياز داريد ؟
  • چه ميزان فضا براي راه اندازي سايت مورد نظر شما نياز هست ؟

تصور كنيد كه سال آينده وبسايت شما كجا قرار دارد و بر اساس هدف بلند مدت خود براي وبسايتتون برنامه ريزي كنيد . اگر سايت شما يك سايت تازه راه اندازي شده است مي توانيد از اين مورد صرف نظر كنيد ، و فقط بر روي انتخاب يك سرويس دهنده ميزباني وب مناسب براي خريد هاست تمركز كنيد . هاست يا همان ميزباني وب اشتراكي يك گزينه بسيار مناسب براي راه اندازي يك سايت جديد هست . مي توانيد با خريد يك هاست مناسب و ارزان سايت جديد خود را راه اندازي كنيد . ارايه دهنده هاست تمامي موارد نگهداري و تعمير سرور را انجام مي دهند و شما فقط مي توانيد روي راه اندازي وب سايت خود تمركز كنيد . در آينده با پيشرفت سايت خود مي توانيد ، آن را از هاست ارزان قبلي به يك سرور مجازي ( VPS ) منتقل كنيد .

پس بريم سر اصل مطلب يعني روش يافتن يك سروس دهنده ميزباني وب مناسب جهت خريد هاست !

آپتايم

يك سرويس دهنده خوب سرور هاي خود را به طور دائمي آنلاين نگه مي دارد . مطمئنا سايت شما از سراسر دنيا بازديدكننده هايي خواهد داشت و شما نمي خواهيد زمان بازديد از سايت شما سايت شما قطع و يا در دسترس نباشد . اين مي تواند باعث از دست رفتن بازديدكنندگان سايت شما شود و همچنين موتور هاي جستجو رتبه پاييني به سايت شما خواهند داد ، زيرا كه سايت شما هميشه در دسترس نيست .

آپتايم 99.95% يك آپتايم استاندارد شناخته مي شود و هر چيزي زير 99% كاملا غير قابل قبول هست . مطمئن شويد سرويس دهنده ميزباني وب كه براي خريد هاست انتخاب نموده ايد تضمين آپتايم ارايه نمايد و در صورت عدم تامين آپتايم مناسب تضمين بازگشت مبلغ به شما بدهد . البته اين مورد را در نظر داشته باشيد كه برخي سرويس دهندگان به طور پيش فرض تضمين آپتايم دارند ولي در قوانين خود مواردي را براي انجام تعهدات خود در زمان اجزاي ضمانت در نظر گرفته اند . مطمئن شويد كه اين تضمين در شرايط سرويس دهي و قوانين سرويس دهنده اعلام شده باشد ، شرايط برگشت ، نحوه تماس با سرويس دهنده و … . سوال كنيد آيا سرويس دهنده زماني را براي تست به شما ارايه مي كند كه در صورت نياز امكان بازگشت كل مبلغ در اين دوره باشد . و آيا امكان لغو پس از گذشت زمان تست هست و اگر هست چه ميزان كارمزد بابت اين مورد كسر مي شود .

امكان ارتقا سرويس

مطمئنا اگر مصرف و بازديد سايت شما افزايش يافت به گزينه ارتقا نياز خواهيد داشت ، پس مطمئن شويد سرويس دهنده ميزباني وب كه براي خريد هاست انتخاب نموده ايد امكان ارتقا سرويس را در آينده براي شما مهيا نموده باشد . سرويس هاي ميزباني وب امروزه بسيار قدرتمند شده اند ولي با اين حال قدرتمند ترين هاست هاي اشتراني نمي توانند پاسخگوي بيش از 30 تا 40 هزار بازديد در ماه باشند .

دامنه هاي اضافه يا همان addon domain

دامنه ها امروزه بسيار ارزان هستند ( براي مثال دامنه ملي ir كه واقعا چيزي از مفت گرانتر هست ) و همين مقاومت در مورد داشتن فقط يك دامنه را غير ممكن كرده است و عملا اكثر وبمستر ها بيش از يك دامنه دارند . حتي اگر شما امروز فقط يك دامنه داريد ، ممكن است در آينده دامنه هاي بيشتري خريداري كنيد . بنابراين سرويس دهنده ميزباني وبي را براي خريد هاست انتخاب نماييد كه از تعداد زيادي دامنه اضافه يا addon domain پشتيباني كند . بيشتر سرويس دهندگان امكان داشتن بي نهايت دامنه اضافه را براي شما فراهم مي كنند ولي برخي از سرويس دهندگان در اين مورد خساست بيشتري به خرج مي دهند .حتما دقت كنيد كه park domain را با addon domain اشتباه نگيريد . park domain فقط امكان ميزباني چند دامنه را روي يك وبسايت به شما مي دهد در حالي كه addon domain امكان راه اندازي چند سايت را روي يك هاست به شما مي دهد .

قيمت تمديد هاست

برخي از سرويس دهندگان سال هاي اول ميزباني را با قيمت پايين به شما ارايه مي كنند و در سال هاي بعد قيمت را افزايش مي دهند . اگر قيمت هاي بسيار پايين ديديد كمي شك كنيد . البته دقت كنيد شايد سرويس دهنده شرايط تخفيفي ويژه دارد و اين قيمت ثابت آن نباشد ( مثل جمعه سياه يا تخفيف هاي مناسبتي ) . پس هنگام خريد سرويس تخفيف دار ،  به قيمت اصلي آن هم دقت كنيد . بنابراين در هنگام خريد هاست به قيمت آن و قيمت تمديد آن دقت كنيد و سرويسي كه نه بسيار ارزان و نه بسيار گران هست را انتخاب كنيد .

ويژگي ها و امكانات هاست

در هنگام خريد هاست به اين مورد دقت كنيد كه سرويس دهنده ميزباني وب چه امكاناتي را براي مديريت هر چه بهتر و راحت تر سايت به شما ارايه مي كند . داشتن يك فايل منيجر براي مديريت فايل ها و يا آمارگير شايد موارد استاندارد باشد ولي مطمئنا يك سرويس دهنده وب معتبر امكانات بسيار بيشتري در اختيار شما خواهد گذاشت . در ادامه برخي از امكاناتي كه سرويس دهنده ميزباني وب كه براي خريد هاست انتخاب مي كنيد مي بايست داشته باشد را بررسي خواهيم نمود :

نصب كننده اتوماتيك

سرويس دهنده ميزباني وب كه براي خريد هاست انتخاب مي كنيد مي بايست امكاناتي جهت نصب سريع و اتوماتيك اسكريپت هاي مختلف داشته باشد . البته اين يك ضرورت نيست ولي كار شما را بسيار راحت خواهد كرد . ابزار نصب كننده اتوماتيك اين امكان را به شما مي دهند تا در سريعترين زمان اسكريپت هاي مثل وردپرس ، جوملا و همچنين اسكريپت هاي فزوشگاهي را به راحتي نصب كنيد . همچنين امكان بكاپ گيري از اسكريپت نصب شده را هم فراهم مي كنند .  نمونه اي از اين نصب كننده ها كه قدرتمند ترين آن ها هم هست مي توان به Softaculous اشاره نمود .

اف تي پي – FTP

اين مورد واقعا الزامي هست . سرويس دهنده ميزباني وب كه براي خريد هاست انتخاب مي كنيد مي بايست دسترسي FTP به سايت شما براي زماني كه تعداد بيسيار زياد يا حجم بالايي از فايل را قصد انتقال به وبسايت خود داريد به شما بدهد . برخي مواقع سرويس دهنده ميزباني وب شما را محدود به يك فايل منيجر مي كند ولي زماني كه قصد كار با تعداد زيادي فايل داريد مطمئنا به FTP نياز خواهيد داشت .

.htaccess

سرويس دهنده ميزباني وب كه براي خريد هاست براي سايت خود انتخاب مي كنيد مي بايست دسترسي به فايل .htaccess در فايل منيجر سرويس ميزباني خود به شما بدهد . توسط اين فايل موارد بسيار زيادي را مي توانيد كنترل كنيد . پس دسترسي براي ويرايش اين فايل به شما امكانات زيادي خواهد داد .

سايت فروشگاهي و تجارت الكترونيك

اگر شما قصد راه اندازي وب سايت فروشگاهي داريد ، پس نياز به انتخاب يك سرويس دهنده ميزباني وب براي خريد هاست داريد كه از چنين سايت هايي پشتيباني كند . شما نياز به يك گواهي SSL براي سايت فروشگاهي خود داريد ( البته بسياري از سرويس دهندگان ميزباني وب يك گواهي SSL رايگان براي سايت شما ارايه مي كنند ) نصب كننده اتوماتيك اسكريپت فروشگاهي و همچنين يك IP اختصاصي ديگر نياز هاي شما هستند.

كنترل پنل

بررسي كنيد كه ارايه دهنده سرويس ميزباني وب كه براي خريد هاست انتخاب مي كنيد يك كنترل پنل كاربر پسند بر روي سرور خود ارايه دهد. شما مي توانيد با مشاهده دموي كنترل پنل ها در اين مورد تصميم گيري كنيد . و يا با بررسي ميزان رضايت مندي كاربران رابط هاي گرافيكي و كنترل پنل هاي مختلف در اين مورد مطمئن شويد . معروفترين كنترل پنل هاي ميزباني وب بين شركت هاي هاستينگ سي پنل ( Cpanel ) دايركت ادمين ( Directadmin ) و پلسك ( Plesk ) مي توان نام برد.

تعليق و يا ساسپنشن

قبل از انتخاب سرويس دهنده ميزباني وب جهت خريد هاست براي وبسايت خود ، بررسي كنيد كه شرايط مسدوديت سرويس شما طبق قوانين سرويس دهنده چه چيز هايي هست ، دانستن اين موارد مي تواند هم در انتخاب شما تاثير گذار باشد و هم از انجام مواردي كه باعث مسدوديت سرويس شما مي شود جلوگيري كند.

دوست دار محيط زيست

اگر به حفاظت از محیط زیست اهمیت می دهید ، مطمئن شويد سرويس دهنده ميزباني وب كه براي خريد هاست انتخاب مي كنيد از برخی از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند ژنراتورهای خورشیدی برای تأمین انرژی سرورهای خود استفاده می کند. میزبانی وب مقدار زیادی دی اکسید کربن تولید می کند ، بنابراین انتخاب ارائه دهنده هاستینگ وب که از انرژی تجدید پذیر استفاده می کند می تواند به شما کمک کند تا توليد کربن خود را در خدمات و محصولاتی که استفاده می کنید تا حد زیادی کاهش دهد.

ايميل

اگر قصد ارسال ايميل با دامنه خود را داريد ، مطمئن شويد ميزباني كه براي خريد هاست انتخاب نموده ايد ، بر روي سرويس ميزباني وب امكان ساخت ايميل به شما خواهد داد . با اين حال كه اكثر ارايه دهندگان سرويس هاي ميزباني از اين مورد پشتيباني مي كنند باز هم قبل از خريد از ارايه اين مورد بر روي پكيج ميزباني مطمئن شويد .

بكاپ

موارد و مسايل بسيار زيادي مي تواند باعث ايجاد مشكل براي ديتا موجود در سايت شما شود . به همین دلیل مهم است که حتماً یک ارائه دهنده میزبانی وب را براي خريد هاست انتخاب کنید که بطور منظم از همه سرورهای خود نسخه پشتیبان تهیه کند. همچنين مطمئن شويد كه خود شما نيز شخصا مي توانيد از داخل هاست بكاپ گيري داشته باشيد . برخي از سرويس دهندگان وب براي بكاپ گيري به شما هزينه هايي را تحميل خواهند نمود.

پشتيباني

مطمئن شويد سرويس دهنده ميزباني وب كه براي خريد هاست انتخاب نموده ايد ، حداقل 18 ساعت در روز به شما پشتيباني ارايه كند و مواردي مثل شماره تماس ، ايميل ، سيستم پشتيباني از طريق تيكت جهت پشتيباني پيش بيني كرده باشد. يك پشتيباني قوي و به موقع مي تواند كمك بسيار خوبي براي شما در شرايط اضطراري و يا زماني كه وبسايت شما در دسترس نيست باشد .

 

منبع : https://xzn.ir/news/how-to-choose-best-web-hosting